Sunday 19 May 2013

cinta secret

 Dalam keadaan yang amat riuh rendah membuatkan lamunan aku terus termati akibat disergah ssahabat karibku shikin. "woi kau ni pantang ada masa mesti berangan,ni mesti kes jatuh cinta". Aku menggaru kepala yang tidak gatal muka aku merah membahang,macam mana dia boleh tahu. "mana ada aku rasa lama tak balik rumah dah dekat sebulan dekat asrama" .Aku berkata sambil memerhati gelagat kawan-kawan aku yan lain.
Apabila loceng berbunyi aku dan shikin apa lagi lari balik asrama,al maklumlah kami ni jenis tak suka menunggu kalau nak mandi hehehe..
Sedang asyik berlari terpandang pulak sorang mamat ni dah la aku memang menaruh hati dekat dia boleh pulak terserempak. Aku terus berhenti melangkah,jantung berdegup laju tiba-tiba..."pe hal plak kau benti dekat sini nanti lambatlah nak sampai bilik". Shikin terus memandang tepat arah yang aku pandang ye la aku leka melihat mamat tu samapi satu apa yang keluar dari julut shikin macam langau dekat telinga aku."Oh kau suka dekat mamat senget tu ek?" dengan pantas aku menutup mulut shikin. "kau ni cakap tu pandangla kiri kanan dulu ni tak sembur je,malu aku kalau ada orang dengar mana ada aku suka dia".Aku terus beredar untuk ke bilik asrama.
Aku melihat jam menunjukkan jam pukul 3 petang banyak masa lagi boleh aku tidur. Baru aku menutup mata shikin datang dan mulai cerita gosip pasal budak asrama. Aku nak tak hendak terpaksa buka mata dan terus mendengar."Kau suka mamat tu kan Wani,ngaku je la dengan aku,kalau kau nak tau dia tu dah couple ngan budak sini jugak"

No comments:

Post a Comment